Far too cool

Al Azif vs Adam Tensta - My Cool feat. Dr.Alban
Party säger jag bara, älskar denna låten. Klicka
HÄR!
( jag vet den är inte så ny, men lika bra ändå )


Så, låt oss prata om låten My Cool, och Adam Tensta över huvud taget.
My cool, låten som slog igenom HÅRT och gav Adam en plats bland Svenska folket.
( i USA hade han redan lanserats, gått ganska bra vad jag förstått )
Iallafall, låten My Cool var jag väldigt skeptisk till i början. Jag menar, alla verkligen ALLA var ju så besatt av den låten.
Jag var jävligt skeptisk till hela Adam Tensta - manin som folk verkade utveckla.
My god! Killen kunde ju knappt rappa. My cool var en blandning av halvdan rap och rnbsång. Nej, jag var inte överförtjust måste jag säga. Men NU, nu har jag äntligen insett hur grym han faktiskt är.
Eller ja, inte överdrivet men han gör bra musik. Han gör faktiskt det.
Han är inte som alla andra jävla tönthiphopare i resterande Sverige. Han är en nykterist för det första, som inte rappar om alkohol, budar eller knark. Han är självsäker och även om han inte har särskilt överdrivet många så har han en del jävligt bra punchlines! Jag är övertygad att om han fortsätter med sin egna stil, så komemr han komma riktigt långt.

Någon annan jag diggar är Lazee. Också "svensk". En malmörappare
Han som gjorde hiten "rock away".
Lazees musik lyssnar jag hellre på än Adam Tenstas, det är ju något som är säkert. Han rappar väldigt mycket bättre. Riktigt  jävla bra faktiskt! Diggar honom :) han har punchlines som ingen annan i norden tror jag , han kan också komma JÄVLIGT långt tror jag.
Dock är han inte nykterist eller sådär... och han rappar väl en del om detdär onyttiga i livet. men jag finner an viss charm i det, jag tycker inte man kan rappa utan livserfarenhet av gatan.. Rappen kommer ju i grund och botten ifrån gatan. Hela kategorin Hiphop kommer ju ifrån the street. Fast Adam Tensta lyckas ju rätt grymt ändå... :P
Jaa, herregud vad jag svamlar nu känner jag.
Iallafall hoppas jag Lazee kommer jävligt långt, det är han värd. Han har en såndär naturlig världsstjärne-stil. Som om han klarat av en hel karriär redan nu och bara rappar för att han tycker det är skoj. Och jag tror det är därför han är så grym. Han har ett stort självförtroende.
När vi ändå talar om Lazee kan ni väl få ett smakprov ; klicka HÄR så får ni höra enligt mig Sveriges bästa låt ifrån -07.
Det är en hiphop/house/rock låt som är så grym. Inte min vanliga stil, men gillar denna.

Ja, det kanske blir både en mat och musik-blogg? :D haha.

Nej nu ska jag inte tjata mer på er ;D

Men lyssna på dedär två låtarna jag länkat till de är helt okej :)
Inte som kära gamla Wu-tang eller 2pac eller Heltah Skeltah...Jag är kvar i 90-talet än så länge ;)
Men vem vet, Lazee n' company kanske är nya legender?

Ska ge Julle a call och se hur det blir med fotbollskollningen ikväll. Just wanna have fun with the girls tonight men vi får se hur det blir.  imorgon kanske.
Hejdå people.
// Bee, just feel it!


Kommentarer
Postat av: daniel

hur vet du vad tensta har för bakgrund? vet du vad namnet tensta kommer ifrån? det är en förort till stockholm

2008-06-29 @ 23:16:48
URL: http://daniel3114.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0