Dying to say this to you

Ni som flitigt läser min blogg, vet att  jag sa att jag kände att jag faktiskt skulle kunna somna igår.
Tyvärr, people, så hade jag fel. Så fort jag släckt lampan, lagt mig bekvämt och stängt ögonlocken, ja då blir jag jättepigg.
Hur  Kommer  Det  Sig ? ? ?
Ja , så ungefär kvart i tre, så somnar jag. Ett antal timmar efter jag först la mig.
Skönt, att äntligen få somna liksom. Tror ni inte min telefon börjar ringa då eller ????? Det ringde, det ringde , det ringde men jag försökte ihärdigt låta det ringa tills det skulle sluta. Men inte slutar det, det är någon envis jävel vi talar om alltså.
Vem kan nu då detta vara ? Efter fem minuter av ringande, tar jag luren och svarar ett grötigt "hallå?"
Då är det JOHANNES som är i andra änden!
J=Johannes.B=jag

J: Shaaaaaaaaaaaaaaa!
B:....
J: Hallå? Beeaa?
B: Mmmm? (gäspar och funderar på att slänga telefonen i väggen)
J: Väckte jag dig eller?
B:..nä? (klart som FAAN klockan är ju typ TRE)
J: Vilken tur, förlåt att jag ringer så sent.
B:...(KOM TILL SAKEN SÅ JAG HINNER SOMNA IGEN)
J:Kommer du till Öland imorgon eller?
B: Öland ? ( HUH!?)
J: Jaa, när går dina bussar?
B: JAG VET VÄL INTE? KLOCKAN ÄR 3 PÅ NATTEN??!
J: jag väckte dig va?
B: Jaa....
J: Men jag är ledig imorgon, så kom till öland då ?
B: Jag vet inte, vi får se, mycket att göra, trött, vetinte
J: Okej men annars kan jag komma till Kalmar
B: M vi får se, höras imorgon.
J: Jaa, du vet jag är full.
B: höras imorgon
J: Asso jag är ledig imorgon , så då kanske du kan komma till Öland ?
B: ... ( SNÄLLA GUD! HJÄLP MIIIIIG)
J: Jag väckte dig va?
B: ....
J: Annars kan jag komma till Kalmar
B:...
J: Vi kanske kan höras imorgon?
B:Tack
J: Godnatt ,hejdå
B: klick!

Precis efter det samtalet, så blir jag sådär jättepigg igen.
Somnar vid ungefär fem. SKÖNT. nu får jag äntligen sova uuut!. Trodde jag!
Janin kommer in klockan åtta och frågar om jag vill följamed ut och rida. (!) klockan är alltså åtta på MORGONEN. Nej tack! Godnatt.
Klockan tio kommer mamma in och frågar om jag är vaken. Nej men nu är jag! :@
Klockan tolv kommer uffe in och bara svamlar om något. TACK UFFE.
Nu är klockan 14.14 och jag vaknade av mig själv. Men jag är supertrött iallafall.

Så, där har ni min ytterst intressanta natt. Inte nog med att man har sömnproblem, folk rycker och sliter i en tillochmed om natten! :O :P

Men Johannes, jag är glad att du hörde av dig min dampvän :) Fast nästa gång kanske du kan ringa typ, PÅ DAGEN? haha.

Nu ska jag gå och duscha, sen klä på mig stallkläder och springa ut till min polle :)
Ska rida ut en sväng.

Postar senare igen.

Have a nice day people

Fred ut!

//Bee, Just feel it


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Haha, så är man sådär härligt yrvaken när det ringer folk på natten också!

Och ja, jag gifter mig gärna med dig, haha!

2008-06-19 @ 18:37:53
URL: http://peffling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0