ansvar

Min vovve sover med mig i mitt rum inatt för det är bara jag och Janin hemma i hela stora huset.
Lite creepy. Att man har så mycket ansvar som jag har nu.
Vi ska ta hand om Toya och alla hästarna. Om det händer någonting i stallet så är jag den man ska kontakta, så är det även om det skulle hända något i husen som mina grannar hyr av oss. Jag ska ta hand om gården. Kolla alla hagar så de inte är trasiga någonstans. Jag ska laga mat själv ( den riktigt stora utmaningen av allt ). Jag ska släcka alla lampor innan jag går och lägger mig så att hela huset ligger i totalt mörker.
Jag fick idag ta emot några som skulle komma och kolla på våra hästar för kanske köp av dem senare, det var ritkgit läskigt. Fick sitta och prata försökringar, visa sjukintyg, prata om vad dem har för blod,ras och stam. Det var faktiskt kul!
Imorgon ska jag upp klockan tio i åtta och släppa ut hästarna, ringa veterinären och hovslagaren och fixa så dem kommer '.Efter det, städa hela huset, ta hand om Ronaldo & mammas häst Signe och gå ut med vovven Toya. Senare ska jag in till stan och träffa min storasyster , sen tillbaka hit till gården för att ta in ponnyn som måste få sitt öga kollat rätt ofta för han har en ögoninfektion + att mocka. Sen in, käka middag och förmodligen slappa iaf en timma:P Sen ut i stallet igen, ta in hästarn, ge dem mat, mäta upp mat till nästa dag. Släcka, stänga. Godnatt hästarna.
Toya - kvällspromenad.
Antar att jag  hamnar här en stund innan det är dags för att sova på nytt och invänta ännu en dag.

Känner mig smått stressad, för detta är bara det jag verkligen planerat in och det känns ju gaska mycket, men det MÅSTE hinnas. Fast sen vet jag ju att när det gäller stallet så tillkommer det en massa extra att göra och det lär det väl göra med allt annat med, så kommer förmodligen stressa asset av mig.

Mamma,  jag gör dethär för dig <3

haha, jag är väldigt trött för denna dagen har sett ut ungefär som det jag skrivit att jag ska göra imorgon.
Hur orkar min mamma med detta plus fyra ungar, plus en döende man, plus en massa massa annat?
HON ÄR STARK!

Nej, godnatt folket!

//Bee, Just feel it!

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Vi har tyvärr inga ramar. Möjligen någon ram som är av barnmotiv. Menar du typ förvaringsboxar?

Du får hitta på lite nya grejer så ska vi nog lösa det!!

2008-06-25 @ 12:58:55
URL: http://peffling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0