tyck inte åt mig. jag tycker bra själv.

Fick en kommentar på inlägget aldrig kul att ångra sig. Från någon som valde att vara anonym.
Ja, man får ju ha sin egen åsikt det är ju helt klart. Och alla tycker olika så är det ju här i världen.
Mina drömmar är att resa som backpacker, åka till Florida och jobba, Servera på bra ställen, ja en massa massa massa annat. MEN, jag står fast vid vad jag innan skrev, känslan av att ha släckt ett liv inom sig när man egentligen absolut inte ville är det värsta du kan känna. Jag lovar.
Jag kan såklart fullfölja mina drömmar mycket enklare nu, självklart, men jag kommer leva med att jag gjort abort varje dag resten av mitt liv. Och jag ångrar mig, jag gör det, hur sjukt det än låter.
Att göra abort för en killes skull är så jävla sjukt, ändå gjorde jag det.
Det är många som får barn när de är 14-16 år och som klarar sig galant, men så finns det också dem som inte klarar det galant. Jag är övertygad om att jag hade klarat mig.
Så, ha gärna åsikter om själva ämnet abort eller vad just DU hade gjort. Men jag ser gärna att ingen säger åt mig vad jag ska och inte ska göra, eller vad jag borde prioritera eller inte prioritera.
Jag prioriterar mina drömmar nu, men hade det vart nu jag hade vart gravid så hade jag prioriterat det först denna gången. Inte mitt ex, inte skolan, inte drömmarna. Det hade fått komma i andra hand.
Jag vet att det är ett väldigt känsligt ämne detta, men detta är MIN åsikt om hur JAG känner och tycker.
Jag ångrar att jag gjorde abort, det är något jag kommer få leva med hela livet.
Och jag blir frustrerad när folk säger till mig vad jag borde prioritera och känna. Jag är jag, och jag känner som jag gör. Det går inte att göra någonting åt det, även om jag ville.

Men alla har egna åsikter, och det är klart man ska ha det :)
Tänk hur världen skulle se ut om alla tyckte exakt lika:P
Detta blogginlägg hade inte funnits tillexempel :):P

Nu ska ja mysa med familjen:)

//Bee, just feel it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0