lastfm.se

Hallå i stugan!

Jag är faktiskt uppe klockan 10.25. Jag har ätit frukost, kollat lite TV, pratat med morbror och jag har vart trevlig hela morgonen! Jag har ju ett annat väldigt , hm vad ska vi kalla det?, osmickrande morgonhumör.
Jag somnade någon gång efter tre igår så med tanke på det är det rena rama underverket att jag sitter här nu så tidigt.
Men även om jag sitter här, och jag var duktig som gick upp i tid idag, så kommer jag gå och lägga mig nu snart igen. Herregud jag är som en levande död :P Jag är sjukt trött!
Om sanningen ska fram så sitter jag faktiskt redan i sängen under täcket med laptopen i knät och halvsover. :P
Lyssnar på last fm.
Jag har ingen aning om last fm är något som alla brukar lyssna på?
Eller om det bara är jag som är efterbliven och hittat den kanalen såhär sent?
Ja iallafall så kan jag ju berätta för er som inte vet. Last fm är en sida på internet ( last fm ) där du kan söka och lära dig mer om banden / artisterna du tycker om, dessutom har de ett program som du kan ladda ner (om du först registrerar dig). Programmet är en musikspelare. Grejen med Last fm är att du kan söka på det bandet eller de artister du tycker om, sen så hittar programmet musik som är med just det bandet/artisten och musik som liknar det du just sökt på. Väldigt bra, för på så sätt startar du en "kanal" med bara sån busik som du älskar.
Som jag, jag söker på exempelvis heltah skeltah, då kommer det massor av musik som har den stilen.
Det är som en radiokanal som förstår vad du tycker är bra  och som bara spelar det du vill :) Skulle det komma upp en låt du inte gillar där, så är det bara att klicka på "hoppa över" så skippar du den och så dyker nästa upp.
Det är ingen jobbig reklam eller något sånt heller. Helt enkelt kanon!
Ja, så nu har jag berättat lite kort vad last fm är för någonting, och ni som inte tror på mig att det är en jättebra kanal, shame on you. Dethär kan vara något av de mest betydelsefulla "aha-moments" av år 2008.
Så  jag säger bara : Klicka in dig på lastfm.se, registrera dig, ladda ner "mediaspelaren" och njut ! :)

Nog talat om denna underbar hemsida ;)

Tänkte nog ta mig en tupplur nu, sen ladda upp bilderna ifrån kameran, efter det lär det bli filmkollning med filippa, efter det köra häst och vagn. Sen vet jag inte , då får vi se :)

Bloggar igen sen ;)

//Bee, just feel it !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0