"8 kronor"

Jag är så hemsk. Jag är en sådan där människa som går förbi hemlösa människor som sitter på gatan och spelar för att få en peng att köpa något ätbart för. Jag bara går förbi och tänker att det är så hemskt. Men det är jag som är hemskast av allt. Jag vill ju hjälpa människor, varför gör jag då inte det?
Varför går jag bara förbi och låtsas som att allt är bra med nyinköpta fynd i kassar i mina händer? Jag är så jävla snål. OCH hemsk. Fy fan för mig. Jag hade gott kunnat givit honom pengar. Han på stan idag. Jag har det ju jättebra. Även klagar jag på att bussen höjts 2 kronor medan han måste stå dag in och dag ut och spela på nån jävla sak som folk får ont i öronen av för att få någon slant. varför är det såhär? så himla orättvist. 8kronor säger kassörskan när jag lägger fram två chokladbitar som jag bara måste ha eftesom jag känner mig så trött för stunden. Jag behöver inte ens de där jävla chokladerna.
 Dessutom är jag en sån där människa som tycker att jag blir fet av godsaker, men stoppar i mig ändå. Patetisk är ordet. Nu får det vara nog. Gör någon nytta, Beatrice!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Rösta hiss eller diss på min blogg Om du vill:)

2008-07-02 @ 17:44:08
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: sigrid

fin blogg

2008-07-02 @ 17:47:14
URL: http://thelaval.blogg.se/
Postat av: Anonym

snacka om dubbelmoral, du "vill" hjälpa folk men gör inte de. dessutom, vad spelar de för roll om du ger lite pengar till nån spelare på gatan? om du inte är miljonär förstås? dom pengarna går bara direkt till knark eller alkohol

2008-07-02 @ 19:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0